poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Anioł Stróż naszym Przyjacielem

Anioł Stróż zanosząc Bogu nasze modlitwy potrafi skutecznie wyprosić dla nas potrzebną pomoc. Jest najbliżej nas, czuwając nad nami dzień i noc. Zna wiec nas doskonale, nasze uwarunkowania i nasze potrzeby. Uważam nawet, że zna nas bardziej niż my sami siebie znamy.



   Gdy rozmawiam z ludźmi na temat Aniołów, prawie każdy kto prosi go o potrzebne łaski mówi mi o skuteczności ich pomocy. Pamiętać jednak należy, że Aniołowie są tylko pośrednikami między ludźmi a Bogiem. Dawcą wszelkich łask jest SAM  BÓG. Anioł sam z siebie nic nam dać nie może; nie prosimy więc o potrzebną pomoc czy łaski Aniołów, ale prosimy o nie Boga przez ich wstawiennictwo. Anioł Stróż zna jednak nas na tyle, żeby wiedzieć jak przedstawiać nasze prośby Bogu, aby były one spełniane. Można to porównać do opieki niani nad niemowlęciem, która stara się go poznać na tyle, aby wiedzieć co każdy gest tego niemowlaka czy grymas oznacza, aby mu przyjść ze skuteczną pomocą. Kto może bardziej wiedzieć co dziecku jest potrzeba w danej chwili jeśli nie niania, która cały czas czuwa przy niemowlęciu?
   Warto jest więc wzbudzać nabożeństwo do świętych Aniołów; a w szczególności do naszego Anioła Stróża i prosić go o pomoc.
   Polecam też dla pogłębienia wiedzy na temat Aniołów uczestnictwo w Anielskich Rekolekcjach, które organizowane są czasami w różnych terminach  przez Zgromadzenie Księży Michalitów, którzy za Patrona swego Zgromadzenia mają Wodza Zastępów Pańskich  - Świętego Michała Archanioła. Czasami takie Rekolekcje organizuje Ksiądz Marian Polak z tego Zgromadzenia. Warto się do niego zwrócić z zapytaniem kiedy w najbliższym czasie  takie Rekolekcje będzie organizował.
Podaję do niego numer telefonu, gdyby ktoś go o to chciałby zapytać: Ksiądz Marian Polak CSMA tel: 536 607 977
   Zachęcam również do zapoznania się z jego przebogatą literaturą anielską. Dodam, że jest doskonałym znawcą  tej tematyki nazywanej angelologią.
   Angelologia - to nauka o Aniołach.



   Warto jest też tu wspomnieć, że o pomoc możemy prosić nie tylko naszego Anioła Stróża, ale też zwracać się do Anioła Stróża innej osoby.
   Ja mam zwyczaj prosić mojego Anioła Stróża, aby połączył się z Aniołem Stróżem tej osoby, do której się udaję, by załatwić jakąś sprawę i proszę go, aby wpłynął  na Anioła Stróża tej osoby, aby ona pomogła mi pomyślnie załatwić daną sprawę. W takich przypadkach nie było chyba sytuacji, aby sprawa moja nie została dla mnie pozytywnie załatwiona; przecież mój Anioł Stróż pragnie mojego szczęścia i dobra!
   Kiedyś przebywając krótki czas pod Poznaniem - wdałam się z gospodynią, u której byłam  w rozmowę na temat Aniołów.  Po jakimś czasie, gdy wróciłam do domu otrzymałam od niej telefoniczną wiadomość mniej więcej takiej treści: "Nie pogniewasz się chyba na mnie, że wykorzystałam twojego Anioła Stróża. Mój wnuczek dostał w nocy nagle wysokiej gorączki. Byłam sama, nikogo w domu nie było; nie miałam telefonu, aby zadzwonić po pogotowie, a mieszkam przecież na wsi. Nie wiedziałam co robić; nagle pomyślałam o tobie i gorąco zaczęłam prosić twojego Anioła Stróża o pomoc".
- I co, pomógł? - zapytałam zaciekawiona.
- Tak, masz bardzo silnego Anioła. Niebawet gorączka mojego wnusia opuściła".



   Opowiem jeszcze inny przykład; dość zabawny tym razem: Pewnego razu wstąpiłam do katolickiej Księgarni. Za ladą stały dwie młode, ładne dziewczyny. Rozejrzałam się po półkach i dostrzegłam moje modlitwy do Aniołów.
- O! Są też moje modlitwy! - powiedziałam na głos zaskoczona.
- To są pani modlitwy? Pani je ułożyła? - zapytała jedna z nich.
- Tak, moje; ja jestem ich autorką...
- A ja się często modlę pani modlitwami i opowiem pani  pewną sytuację: Któregoś razu wybierałam się z mężem do sklepu. Chciałam, aby mi kupił pewną upatrzoną rzecz. i gdy znaleźliśmy się w tym sklepie prosiłam go, aby mi to kupił; ale nie chciał i był nieprzejednany w swym uporze. Zaczęłam więc modlić się do jego Anioła Stróża; a on wtedy do mnie: "Tylko nie módl się do mojego Anioła Stróża, bo i tak ci tego nie kupię".
- I co, kupił w końcu czy nie?
- Kupił." - odpowiedziała uradowana."
 


  Wydawnictwo Verbinum wydało modlitwy ułożone przeze mnie do Aniołów na różne sytuacje
życia codziennego. Pisałam je pod kątem, aby były one wzorem dla innych do samodzielnego układania modlitw w różnych potrzebach do Aniołów. Dostępne bowiem modlitewniki zawierają modlitwy potrzebne dla szerszego grona ludzi w różnych potrzebach; jakże jednak potrzebna jest czasami indywidualna modlitwa w konkretnej sytuacji, jaką przeżywamy. Śledząc ułożone przeze mnie modlitwy, możemy prosić naszego Anioła własnymi słowami w konkretnej sytuacji.
   Warto się zapoznać z tymi modlitwami. Wiele osób z którymi rozmawiałam mówiło mi, że modlitwami tymi wiele łask dla siebie wyprosiło. W zakładce tego bloga, przytoczę kilka z nich.


   Chciałabym zarazić wszystkich Czytelników mojego bloga do zakochania się w Świętych Aniołach i rozwijania z nimi bliskiej przyjaźni. Naprawdę warto!

   "bo Swoim aniołom nakazał w twej sprawie, 
    aby cię strzegli na wszystkich twych drogach"       
     /Ps 91/92/  11/



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz